Hammer este un program cu ajutorul caruia POTI crea harti de counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa invatam acest program . Mai intai avem nevoie de:
1) hammer valve editor ( link si link 2)
2) cs_expert-tom ( link )
acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd impreuna cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer ( am dat exemplu .. copiati-le in folderul unde ati instalat hammer-ul) Va rog inainte de toate , sa configurati hammer astfel
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din �tool Box� de la hammer :
ScreenShot
* Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei �unelte� poti selecta "brushes" si "enitiys" prezente pe harta. Un obiect selectat apare cu culoarea rosie
* Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru �invartind de scrolul mouse-ului�
* Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem �deplasa� pe harta in constructie
* Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati [(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea lumina pe harta .. ) armoury entity (grenade, arme) ].
* Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan, cer, cutii, poduri, scari)
* Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
* Sa nu fie confundata cu "Texture App". Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
* Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici �texturi� pe un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre exemplu pe un perete puteti aplica texturi de geam
* Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat - dar cam asta face
* NU este importanta
* Idem
Acum sa incepem crearea hartilor. Dati FILE -> new Mai inati dati un click pe �brush tool� dupa care desenati un patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam asa:
ScreenShot
Aceasta este baza. Acum sa �desenam� peretii si tavanul.:
ScreenShot
Dupa ce am sesenat peretii, vom desena �tavanul� (cerul)
ScreenShot
Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma �un cub�
ScreenShot
Cu ajutorul uneltei �camera�, intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :
ScreenShot
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu �selection tool� facem click pe unul din pereti, dupa care apasam SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca voi cauta �floor�
ScreenShot
Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
ScreenShot
Dupa aceasta opretaie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la �cer� Pentru a avea cer cu nori , vom aplica la �tavan� (peretele de sus), textura � sky �. si va arata cam asa:
ScreenShot
Acum vom aplica �entitati� Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura: Selectam unealta �ENTITY� si merge �top(x\y) si da-m un click, urmat de enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie deasupra podelei cu putin.: Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la fel ca si mine:
ScreenShot
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care, cu selection tool facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER si selectam info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist
ScreenShot
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum facem? Foarte simplu: Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom selecta clasa: �light� Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi din distanta dintre podea si cer :
ScreenShot
Acum aplicam si armura, dupa care terminam �prima noastra harta� Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta trebuie plasata undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. : la count = numarul de gloante la item = arma dorita (numele) Arata cam asa harta noastra pana acuma :
ScreenShot
Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN Acum selectati TOTUL normal si dati OK
ScreenShot
Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :
ScreenShot
Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul. Cam atat. astept intrebari la acest tutorial. Imi scuzati greselile dar l-am scris intr-un timp FOARTE scurt.